Om naar uut te kieken

Uitgegeven op: 19-05-2016 om 10:16:57
Geplaatst door: Edwin Rakhorst - Uutkiekdag
Aantal keer bekeken: 754

Op zaterdag 10 september 2016 is het weer zo ver! De “UUT KIEK DAG” in Nijkerkerveen! Een dag om naar uut te kieken. Ook dit jaar is er weer veel te doen en te beleven. Om 9.45 uur opent een bekende de dag.

Het doel van Stichting “UUT KIEK DAG” Nijkerkerveen is: Voor goede doelen samen één zijn. Om dit te bereiken organiseren zij een dag die voor het hele dorp interessant, gezellig en leuk is. Natuurlijk is iedereen van buiten Nijkerkerveen ook van harte welkom om het feest mee te vieren! De uiteindelijke opbrengst is voor 50% voor goede doelen en voor 50% voor de drie kerken in het dorp. Goede doelen voor 2016 zijn: 3 PKN kerken in Nijkerkerveen, Hospice Nijkerk, KIKA, Kinderhulp Tsjernobyl Nijkerk en de Voedselbank Nijkerk.

Het bestuur van de UUT KIEK DAG wil u elk jaar iets nieuws bieden. Vorig jaar was dat het optreden van Henk Wijngaard. Nieuwe en ingereden trucks stonden te pronken op het veld. Dit jaar willen we opnieuw de helikopter in zetten om de omgeving van uit de lucht te kunnen bewonderen. Voor de kinderen is er een bijzondere trampoline aanwezig. En dit jaar treed op: Ghianti koor 13.30 en 14.30 uur & Frans Kas van 15.00 tot 17.00 uur. Tevens zal de muziekvereniging Concordia aanwezig zijn.

Niet alleen oldtimertractor liefhebbers kunnen hun hart ophalen. Ook aan de liefhebbers van oude bromfietsen is gedacht. Het zal aan Kreidlers, Zundapps, niet ontbreken. Voor beide groepen is een toertocht georganiseerd. De oldtimer tractoren rijden en stoppen in de uitzonderlijk mooie Veluwe. Naast het bewonderen van de oldtimers is er nog veel meer te beleven. Er zijn bijzondere oude ambachten en beroepen op het terrein aanwezig. Ook zijn er kramen met allerlei snuisterijen, hier kan de schopper naar harte lust zijn aankopen doen. Kinderspelen zijn er weer in overvloed.

Met ongeveer 170 vrijwilligers proberen we er een mooie dag neer te zetten op 10 september 2016. Kijk voor meer informatie over dit evenement op www.uutkiekdag.nl.