Uutkiekdag 2017

Uitgegeven op: 10-04-2017 om 14:51:11
Geplaatst door: Edwin Rakhorst - Uutkiekdag

Zaterdag 9 september 2017 is het weer zo ver! De “UUT KIEK DAG” in Nijkerkerveen! Een dag om naar Uut te Kieken. Ook dit jaar is er weer veel te doen en te beleven. Om 10.00 uur gaat alles van start en rond 13.00 uur zal er een dagpresentatie zijn door burgemeester Gerard Renkema.

Het doel van deze "UUT KIEK DAG" is: Voor goede doelen samen één zijn. Voor het hele dorp, maar natuurlijk is iedereen van harte welkom!

De netto opbrengst van deze dag is:
50% voor de drie PKN kerken in het dorp en 50% voor goede doelen. Deze doelen zijn:
Club met Elkander- Nijkerk, Sint Nicolaas Comité- Nijkerkerveen, (dit zijn mensen met een verstandelijke beperking), Hospice Nijkerk en Dagcentrum "huis van ontmoeting" Nijkerkerveen.

Het betuur heeft u een veelheid aan activiteiten te bieden deze dag, zoals:

Nieuw dit jaar: Grasmaaiertrek (o.l.v. stichting grasmaaitrek Midden Nederland)
- Oldtimer trek,
- Oldtimer Trekkers en Brommers zullen zich presenteren (voor beiden is ook een tourtocht georganiseerd)
- Waterballenlopen
- Brandweerdemonstraties
- Diverse nog niet bekende demo's
- Diverse marktkramen, met allerlei snuisterijen en dergelijke
- Evangelisatietent met diverse demo's en workshops
- Diverse meerdere kinderspelen in overvloed
- Rondritten met de huifkar
- Er zijn bijzondere oude ambachten en beroepen op het terrein aanwezig
- Diverse optreden van: De Turfstampers uit Hooglanderveen, Ben Winsink met zijn saxofoon voor KIKA en ons plaatselijke muziekkorps Concordia zal van zich laten horen.
- Ook voor de inwendige mens is op diverse locaties van alles te verkrijgen.

Met de inzet van ongeveer 170 vrijwilligers hopen we 9 september 2017 er weer een onvergetelijk dag van te maken. Meer informatie kunt u vinden op de website www.uutkiekdag.nl.

Namens het bestuur Stichting “UUT KIEK DAG” Nijkerkerveen