Informatie Samenwerkende PKN kerken

Uitgegeven op: 19-09-2019 om 10:24:52
Geplaatst door: Edwin Rakhorst - Algemeen
Aantal keer bekeken: 2020

Een prachtig gebouw verrijst in het hartje van Nijkerkerveen. Naast de gefuseerde basisschool vinden straks het dorpshuis, de bibliotheek en kinderopvang hier onderdak. In een paar jaar tijd verandert er veel. Nieuwe woonwijken, een nieuw prachtig gebouw, en straks een nieuw ingericht plein.

We leven in tijden van verandering. Niet alleen is dat aan de buitenkant zichtbaar in veel plaatsen, en dus ook in Nijkerkerveen. Ook de manier waarop we leven is de laatste tientallen jaren behoorlijk veranderd. We moeten daarom vaak het wiel zelf uitvinden: hoe voeden we onze kinderen op? Welke invulling geven we aan onze vrije tijd? Hoe verdelen we onze tijd goed tussen werk en privé? Hoe gaan we goed om met computers en mobieltjes?

Als kerken zijn we nog niet zo ver dat we onder één dak bij elkaar komen. We hebben onze eigen geschiedenis die niet zomaar uit te poetsen is. Wel beseffen we meer en meer dat we in deze tijden van verandering elkaar nodig hebben. Er is een God die ons al eeuwen lang de weg wil wijzen, we hoeven het wiel niet zelf uit te vinden. De manier waarop we dat vormgeven staat lang niet meer bij voorbaat vast. Daarom hebben we elkaar zo hard nodig.

Deze folder geeft een mini inkijkje in wat we zoal samen doen. En natuurlijk zouden we het geweldig vinden om zoveel mogelijk mensen te ontmoeten. Met een kerkelijke achtergrond of zonder die achtergrond. Voel je welkom of kom een keer langs!

Bekijk de folder hieronder of Download in PDF.