Opgenomen kerkdiensten

Via deze pagina kunt u kerkdiensten terugluisteren. Sinds juni 2019 zenden wij uit via het platform van Kerkdienstgemist.nl. Deze kerkdiensten vindt u op het tabblad 'Recent gemist'. Oudere kerkdiensten (tot en met mei 2019) vindt u op het tabblad 'Archief gemist'.

Datum: 25-12-2018 om 10:00 (1e Kerstdag)

Voorganger: Ds. L.W. van der Sluijs (Nijkerkerveen)

Bijzonderheden:Kerstdienst

Thema: Vrede en veiligheid

Bijbel: Micha 5 : 1-3, Lukas 2 : 1-15

Overige informatie:

Het thema van deze kerstdienst is Vrede en veiligheid. Een heel actueel thema; vluchtelingen, aanslagen, dreiging en onveiligheid. Dit was in de tijd van Jezus ook zo. Door een gebod van keizer Augustus moesten de mensen van huis. In Micha 5 staat: Zij zullen veilig wonen... God helpt als je denkt iets niet te kunnen, als je dingen moet doen die onveilig aanvoelen. Het Kerstkind biedt ons de veiligheid die we zo hard nodig hebben in ons leven. De boodschap van Kerst is ook: Gods vrede = veiligheid. Voor die vrede is Jezus gekomen. In een wereld vol dreiging is Hij de Prince of heaven!

Of je nu regelmatig in de kerk komt, of dat dit de eerste keer is, je bent van harte welkom om kerst met ons te vieren! Na de dienst staat er in De Voorpost (naast de kerk) een kopje koffie/ thee of een glaasje fris klaar.

Heb je vragen naar aanleiding van deze dienst, neem dan gerust contact op met de dominee van onze gemeente; predikant@hervormdnijkerkerveen.nl

Opname:

Download kerkdienst help